شرکت فرآورده های لبنی فرامان

طرز تهیه نان رول دارچینی یا “سینامون رول”

نان رول دارچینی یا سینامون رول، نانی خوش عطر و طعم است که میتوانید برای صبحانه و عصرانه آنرا پخت کنید یا حتی الان که نزدیک میشویم به ماه رمضان برای سفره های افطار این نان فوق العاده را بپزید ...

نان رول دارچینی یا سینامون رول، نانی خوش عطر و طعم است که میتوانید برای صبحانه و عصرانه آنرا پخت کنید یا حتی الان که نزدیک میشویم به ماه رمضان برای سفره های افطار این نان فوق العاده را بپزید! برای یادگیری طرز تهیه‌ی این نان خوشمزه با ما در قسمت آشپزی از مجله اینترنتی اکالا همراه باشید.

رولت دارچینی (نان رول شده‌ی دارچینی):
تخم مرغ ٢ عدد
خمیر مایه ١ قاشق غذاخوری
شکر ١ قاشق غذاخوری
کره ٢٠٠ گرم
شیر ١ پیمانه
آرد ٣ و ٣/۴ پیمانه(حدودا ۴پیمانه)
نمک ١ قاشق چایخوری
شکر قهوه ای ٢/٣ پیمانه
دارچین  ١/٢ پیمانه

در مرحله ی اول باید خمیر مایه را آماده کنید و عمل بیاورید. برای اینکار شکر را در شیر حل کنید. خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید. روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید ده تا بیست دقیقه استراحت کنم تا خمیر مایه فعال شود.

نکته ی خیلی مهم در عمل آوری خمیر مایه تازگی خمیر مایه و گرم بودن شیر است! دقت کنید که شیر یا آبی که برای عمل آوردنخمیر مایه استفاده میکنید باید گرم باشد درحدی که انگشت را نسوزاند.

بعد از مدت زمان مذکور، ملاحظه میکنید که خمیر مایه فعال شده و پف کرده و حجم آن زیادتر شده.

پف کردن مواد

خمیر مایه فعال را به ظرف بزرگتری منتقل کنید. تخم مرغ هارو اضافه کنید و باهمزن دستی هم بزنید. صدگرم کره آب شده را اضافه کنید. نمک را هم اضافه کنید. آرد را کم کم به مواد بیفزایید.

ترکیب تخم مرغ

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان کنجدی جادویی؛ جادوگری خوشمزه و جذاب 😋

سعی کنید با قاشق چوبی مواد را هم بزنید. تا جایی باید آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.خمیر را ورز دهید و سعی کنید چسبندگی خمیر رابا ورز دادن بگیرید اگر باز چسبنده بود آردرا قاشق قاشق اضافه کنید. اگر آرد را زیاد بریزید خمیر پف نمیکند و سنگین میشود.خمیر را بخوبی ورز دهید. وقتی چسبندگی خمیر را گرفتید خمیرتان برای استراحت آماده ست.

تمام سطح کاسه ی گودی را روغن بمالیدخمیر راچونه کنید و داخل کاسه قراردهیدو روی کاسه سلفون بکشیدیا با حوله بپوشانید. خمیر را درمحیط گرم یک ساعت استراحت دهید. تاپف کرده و حجیم شود. بعد ازاین مدت با دست پف خمیر را بگیرید. خمیر را از کاسه خارج کنید. کمی ورز دهید.

روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را به شکل مستطیل با وردنه باز کنید.خمیر را به قطر یک سانت بازکنید.

درست کردن خمیر

برای مواد میانی، دارچین،شکرقهوه ای و صد گرم کره ی باقیمانده ی هم دمای محیط که کاملا نرم شده را درکاسه ای بریزید و همه را باهم مخلوط کنید.

صاف کردن خمیر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان اهری (یتی قات) خانگی؛ نان سنتی و خوشمزه

مواد را روی خمیر بمالید. این مواد را درتمام سطح خمیر به آرامی پخش کنید. بعد شروع کنید به رول کردن خمیر.مطابق عکس خمیر را رول کنید.

با چاقوی تیز یا نخ دندان خمیر را از وسط ببرید.به این صورت که نخ دندان را از زیر رو رول رد کنید و دوطرف نخ را به هم برسانید تا خمیر را برش دهد. خمیر را به برش های مساوی دو یا سه سانتی تقسیم کنید

20 خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهارنارنج؛ طرز تهیه آن

هر برش را با فاصله داخل ظرف یا قالبی که در فر می‌گذارید، به صورت منظم بچینید. حتما ظرف را قبل از چیدن خمیر چرب کنید. و یا کف ظرف قبل ازکار میتوانید کاغذروغنی بیاندازید.

رول کردن

روی رول های برش خورده رو با پارچه بپوشانید ومجددا یکساعت استراحت دهید تا خمیر پف کند(23) و فاصله خالی بین برش ها پرشود.

بعد ازاین تایم ظرف را در فری که از قبل با دمای 180 درجه به مدت یک ربع گرم کرده اید قراردهید. وقتی خمیر طلایی شد وپخت خمیر را از فر خارج کنید. این زمان بین ٢٠تا ٣٠دقیقه متغیر است.باتوجه به فر.برای نرم تر ماندن خمیر میتوانید در زمان پخت نان، یک ظرف آب جوش در طبقه پایین فر قراردهید.

بعد از اینکه رول های دارچین پخته شد آیسینگ پنیری را روی نان رول همانطور که داغ است بمالید و تمام سطح نان را بپوشانید.

تهیه آیسینگ پنیر خامه‌ای:

پنیر خامه ای ١٠٠گرم
خامه صبحانه ۵٠ گرم
پودر قند ١/٢ پیمانه(میزانش را میتوانید کم و زیاد کنید)
شیر دو تا سه قاشق غذاخوری
وانیل ١/٢ قاشق چایخوری

پنبر خامه ای را بزنید تا کمی نرم شود پودر قند را اضافه کنید.خامه را هم اضافه کنید و باهمزن دستی هم بزنید در آخر وانیل و شیر را کم کم اضافه کنیدهمه ی مواد را بخوبی هم بزنید تا به قوام مورد نظر برسد.

نان دارچینی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سوخاری و نکته‌های طلایی در پخت آن

این کرم را روی رول های داغ بمالید و بعد مطمینم برای خوردنش نمی‌توانید مقاومت کنید چون فضای خونه پرشده از عطر دارچین، واین کرم خوشمزه هم عطر و طعم این نان خوشمزه را صد برابر میکنه!

بهتر است این نان هارا گرم سرو کنید میتوانید اگر قراراست نان را نگهداری کنید، در ظرف دربسته قراردهید.

برای مواد میانی این نان میتوانید از سیب، گردو، تکه های شکلات هم استفاده کنید که هرکدام طعم فوق العاده ای به این نان میدهد.

خمیر این نان بسیار کاربردیست و در شکل های مختلف و مصارف گوناگون میشود از آن بهره برد.